以前にも書いたけど、RSSに対する期待度はどんどん下がっている模様。

2. RSS Won’t Go Mainstream (But Widgets Will Explode):

In some respects, however, feeds will go mainstream. They’ll just be hidden behind the scenes. Mainstream adoption of RSS readers won’t be a huge trend, but the delivery of constantly updated content, particularly via embeddable widgets, will become massive. (中略) But while text content will be consumed on startpages like Netvibes, PageFlakes, Protopage and Webwag, the most popular widgets will inevitably be related to photos and video.

Mashable’s 2007 Predictions – Mashable!

Mashable! による2007年の予測の2番目に取り上げられている話題。RSSがメジャーになることはないが、代わりにWidgetが隆盛すると予想されている。テキストはpersonalized homepageに食われ、Widgetは主として写真や映像を取り込む方向に進むであろう、と。

オレもRSS Readerなんかじゃなくてpersonalized homepage派だから、なんとなく分かるような気はするねぇ。Widgetについてはよく知らないけど、Netvibesなんかは既にYouTubeを検索して見ることが出来るようになってるよなぁ……。

広告